Polnacorp

کنترل ولو



رایج ترین عنصر کنترل نهایی در سیستم های انتقال سیال، شیرهای کنترلی می باشند که از دو جز اصلی بدنه و اکچویتور تشکیل می شوند. شیر کنترلی مانند یک مقاومت متغیر عمل می کند و با تنظیم فشار و دبی سیال، جریان عبوری را کنترل می کند. انتخاب صحیح یک شیر کنترلی مناسب، می تواند پارامترهایی نظیر بازده، امنیت و سود بخشی را افزایش دهد. به همین سبب این تجهیزات به صورت کاملا تخصصی توسط این شرکت قابل ارائه می باشند. شیرهای کنترلی گلوب (Globe Control Valve) به عنوان یکی از پرکاربردترین شیرهای کنترلی با سایزها و فشارهای نامی متفاوت، ساختار تک مسیره و دو مسیره با و بدون قفسه، ضرایب جریان متفاوت(Cv) با محدوده دمایی گسترده و جنس بدنه استیل، فولاد آلیاژی و ضد زنگ براساس استاندارهای EN، DIN ، ASTM قابل تامین می باشند.
از دیگر شیرهای قابل ارائه توسط این شرکت می توان به شیرهای کنترلی aseptic برای استفاده در صنایع دارویی و غذایی، شیرهای کنترلی Flap برای استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی و شیرهای Shutoff برای باز و بسته کردن آنی با جنس ها و سختی های مختلف اشاره نمود. همچنین شیرهای سه راهه به منظور ترکیب یا انحراف جریان سیال در سیستم های تهویه مطبوع قابل تامین می باشند.

ایستگاه کاهش فشار و تجهیزات کاندیشنینگ بخار



توربین ها و دیگ های بخار برای کار در فشارهای بسیار بالا طراحی می شوند تا به وسیله انرژی ناشی از بخار، تولید توان صورت گیرد. اما تجهیزات دیگری نیز در این ایستگاه ها وجود دارند که محدوده فشار کاری آن ها بسیار کمتر از فشار طراحی می باشد. بنابراین برای تجهیزات فشار پایین، باید از شیرهای فشار شکن و ابزارهای تقلیل فشار استفاده نمود. در همین راستا این شرکت در زمینه بایپس توربین ها قابلیت ارائه شیرها و استیشن های کاهش فشار بخار را دارد که این تجهیزات با قطرها و فشارهای ورودی و خروجی در اندازه های متفاوت، برای استفاده در دماهای کاری بسیار بالا تا 580 درجه سلسیوس استفاده می شوند. همچنین برای صرفه جویی در مصرف انرژی زمانیکه نیاز به فشار زیاد بخار برای توربین نمی باشد، از دی سوپرهیترها همراه با شیرهای فشار شکن استفاده می شود. دی سوپرهیتینگ فرایندی است که در آن بخار سوپرهیتر به حالت اشباع (دمای کمتر) بر می گردد. این تجهیزات با قطرهای نامی 80 تا 100 میلیمتر برای بخار و 25 تا 65 میلی متر برای آب، در دماهای کاری بالا قابل ارائه می باشند.

رگولاتورهای فشار و شیرهای ایمنی



شیرهای ایمنی به طور خودکار از افزایش فشار بیش از حد سیال جلوگیری می کنند و رگولاتورهای فشار نیز منجر به تنظیم و کاهش فشار سیال می شوند. در این زمینه این شرکت توانایی ارائه رگولاتورهای فشار ورودی و خروجی، رگولاتورهای اختلاف فشار ، رگولاتورهای اختلاف فشار و دبی، رگولاتورهای فشار خروجی، شیرهای کاهش فشار در حد mbar با دماهای کاری متفاوت می باشد.

اکچویتور



در شیرهای کنترلی تامین نیروی لازم جهت باز و بسته کردن شیر و قرار دادن آن در موقعیت مطلوب و متناسب با سیگنال ارسالی از طرف کنترلر، بر عهده اکچویتور یا عملگر می باشد. اکچویتورهای ارائه شده توسط این شرکت به شرح زیر می باشند: - اکچویتورهای پنوماتیکی: در این نوع عملگرها نیروی لازم جهت حرکت شیر، از طریق هوای فشرده تامین می شود. این اکچویتورها در دو نوع دیافراگمی و پیستونی با عملکرد های مستقیم(air-to-close) و غیر مستقیم(air-to-open) با و بدون چرخ دستی (Hand Wheel) قابل ارائه می باشند. از لوازم جانبی این اکچویتورها می توان پوزیشنرهای نیوماتیکی و الکترونیوماتیکی و دیجیتالی، لیمیت سوئیچ، فیلتر کاهش فشار تغذیه و قفل شیر، اشاره نمود.
اکچویتورهای هیدرولیکی: عملگرهای هیدرولیکی شامل انواع سیلندر و هیدروموتورهایی است که به کمک نیروهای هیدرواستاتیکی منجر به حرکت و جابه جایی می شوند. این اکچویتورها در مواردی که نیروی بالا و جابه جایی کم نیاز باشد و همچنین دسترسی به هوای خشک ممکن نباشد یا درجه حرارت بسیار پایین باشد مفید می باشند، که به صورت عملگر یک طرفه(Single Acting) یا دو طرفه(Double Acting) با مقدار ماکزیمم توان های اسمی 600000Nm برای عملگرهای با ¼ دور و 80000Nm برای عملگرهای خطی، قابل تامین می باشند.
اکچویتورهای الکتریکی: این اکچویتورها با ورودی سیگنال 4mA-20mA یا 0V-10V شیر را کنترل می کنند. اکچویتورهای الکتریکی AUMA ارائه شده این شرکت به صورت خطی یا ربع گرد(Part-Turn) می باشند و محدوده گشتاور تولیدی آنها 2000N.m تا 217000N.m بوده و تا ولتاژ 230V را پوشش می دهند. همچنین دارای استاندارد حفاظتی IP67 بوده و مجهز به چرخ دستی می باشند. از تجهیزات جانبی آنها می توان به لیمیت سوئیچ، ترک سوئیچ، سیگنال سوئیچ، هیتر، اندیکاتور موقعیت و ترانسمیتر RWG با و بدون منبع برق و غیره اشاره نمود.

پوزیشنر



پوزیشنر یک دستگاه تقویت کننده می باشد و به منظور بهبود عملکرد شیر کنترل، به عنوان واسطه بین کنترل کننده و شیر کنترل نصب می شود که با دریافت سیگنال ابزار دقیقی، فشار لازم برای درست عمل کردن سیستم محرک را آماده می نماید. این شرکت قابلیت ارائه پوزیشنرهای پنوماتیکی با سیگنال ابزار دقیقی 3psi-15psi ، الکتروپنوماتیکی با سیگنال ابزار دقیقی 4mA-20mA و پوزیشنرهای دیجیتالی را دارد. پوزیشنرهای الکتروپنوماتیکی دارای استاندارد حفاظتی IP65 و گواهینامه ضد انفجار ATEX می باشند. از لوازم جانبی آن می توان به Fail-Safe Function برای زمانیکه نیروی اعمالی عملگر به هر علتی قطع شود، HART ، Profibus ، Fieldbus و غیره اشاره نمود.